گردشگري به معناي مسافرت از مبدأ به يك مقصد است و مفهوم آن فرآيند هاي مبادله فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را نيز در بر مي گيرد. گردشگري يكي از پويا ترين فعاليت هاي اقتصادي عصر حاضر است كه در توسعه پايداري محلي نقش مهمي دارد. هدف اصلي تبليغات، آگاه كردن گردشگر از مقصد است. امكان دارد سازمان ملي جهانگردي، درباره ويژگي ها و جلوه هاي مقصد، اطلاعاتي به مردم بدهد و آن ها را تشويق به گذراندن روزهاي تعطيل در آن بنمايد؛ اما يك تبليغ موثر مي تواند افراد بيشتري را به خود جذب كند.
در مورد خريد يك محصول از صنعت گردشگري، مانند بليط هواپيما، اقامت در هتل، صرف غذا در رستوران، گردش گروهي يا مجموعه كاملي از اين خدمات پيش از هر نوع اقدام در راه تبليغ، هدف هاي تان بايد كاملا مشخص و با جديت باشد. فراموش نكنيد افراد اغلب اوقات روشي را كه براي مسافرت انتخاب مي كنند، از قبل براي آن برنامه ريزي مي كنند تا با خيال راحت در زمان مورد نظر با آسودگي خاطر به مقصد مورد نظر خود سفر كنند. به همين علت تبليغات جذاب مي تواند گردشگران بسياري را به خود جذب كند. براي تبليغ احتياج به رسانه داريد و يك تبليغ حرفه اي در موقعيتي خلاقانه و به روشي خاص صورت مي گيرد.
يك مجموعه تبليغات عالي تركيبي از رسانه ها براي ايجاد بهترين واكنش نسبت به محصول يا خدمت را استفاده مي كند. تبليغات نمايشي يا بنري، تبليغات در شبكه هاي اجتماعي، روزنامه ها و مجلات، تبليغات محيطي، راديو و پادكست، ارسال پيام مستقيم به مخاطب محصول، تبليغات ويديويي، تبليغات نا محسوس برند، برگزاري رويداد ها و تبليغات از طريق پيام رسان ها از انواع شيوه هاي تبليغاتي هستند. در ادامه چند روش مناسب براي بهتر پيش رفتن تبليغات در زمينه گردشگري را در اختيارتان قرار مي دهيم.
- ويدئو هايي جذاب درباره منطقه مورد نظر خود درست كنيد
ويدئو هايي در زمان بسيار كوتاه، كه حجم زيادي از اطلاعات را به گردشگران منتقل كند، روش بسيار مناسبي براي معرفي شما و فعاليت هاي تان هستند. اين ويدئو ها بايد مانند راهنماي اطلاعاتي منطقه مورد نظر عمل كند و به طور خلاصه اطلاعاتي راجع به مقصد به مخاطبان ارائه دهد. اين ويدئو ها را در وب سايت تان و رسانه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد. فيسبوك يكي از بهترين محيط ها براي تبليغ چنين ويدئو هايي است.
- در شبكههاي اجتماعي فعال باشيد
رسانه هاي اجتماعي يكي از بهترين روش ها براي تبليغات در زمينه گردشگري و ارتباط با مشتريان مي باشد. تكنيك هاي تبليغات نمي توانند با به روزرساني يك صفحه فيسبوك يا ارسال يك عكس جديد در اينستاگرام رقابت كنند، اما نتايج نشان دهنده همه چيز است. محتواي اصلي را اضافه كنيد و به طور حرفه اي به هرگونه نظر يا سؤال براي بهترين نتايج پاسخ دهيد.
- سعي كنيد يادگيري در زمينه گردشگري را ادامه دهيد و مدارك خود را برجسته تر نشان دهيد
راه ديگر براي تبليغات و برگزيده شدن شما، برجسته كردن تجربه يا آموزش مداوم تان در اين زمينه است. اگر به تازگي در يك كنفرانس در زمينه گردشگري حضور داشتيد، اين اتفاق را تبليغ كنيد. اگر سفر جالبي داشته ايد، عكس ها و راهنمايي ها را براي ديگران ارسال كنيد تا به آن مقصد بروند. همچنين اگر مدتي خارج از كشور زندگي كرده ايد، از اين مزيت استفاده كنيد.
- تبليغ و ارائه دادن پيشنهاد هاي ويژه به گردشگران
براي جذب گردشگران بيشتر مي توانيد به آن ها پيشنهاد هاي جذابي بدهيد يا از ميان انتخاب چند گزينه براي سفر، بهترين گزينه را به آن ها معرفي كنيد. براي مثال به كساني كه بودجه كافي براي سفر با هواپيما را ندارد، خريد بليط قطار تهران يا اتوبوس را پيشنهاد دهيد زيرا آسان تر و هم اقتصادي تر از هواپيما مي باشند.
تبليغات در زمينه گردشگري از اصلي ترين مرجع براي راهنماي سفر، اخبار، مقالات و رويدادهاي مرتبط با گردشگري ايران و جهان مي باشند. اگر در اين زمينه ها بتوانيد تبليغات مناسب و جذابي را به گردشگران ارائه دهيد، قطعا بازخورد خوبي را دريافت خواهيد كرد.
- دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹ ۰۹:۰۸ ۱۰۵ بازديد
- ۰ نظر