ماجراي تاسيس كيش خودرو

در سال‌هاي ۷۴ تا ۷۶ دو دوست با نام‌هاي محمد صفاري كرماني و كامران نقدي ايده تاسيس اين شركت را عملي مي‌كنند. همزماني اين دوره با دولت سازندگي و با توجه به ديد خاصي كه آن زمان به منطقه آزاد تجاري كيش به جهت رقابت با شهرهاي عربي حاشيه خليج فارس به ويژه دوبي وجود داشت، با اين ايده موافقت شد و با وجود علاقه رئيس جمهور وقت و همشهري بودن ايشان با موسس كيش خودرو طرح تاسيس اين كارخانه جهشي پيشرفت كرد.
در آن سال‌ها هنوز تحريم‌ها شدت نگرفته بود، به همين خاطر با كارگروهي كه كيش خودرو در انگلستان تشكيل داده بود، توانست پلت فرم خودروهاي شاسي بلند و آفرود Rickman Rangers كه حقوق بين المللي آن توسط BMS خريداري شده بود را وارد كشور كند. در همين حين مذاكرات با شركت رنو فرانسه جهت تامين قواي محركه نيز پيش مي‌رفت. شركت BMS از سوي كيش خودرو مسئول انجام طراحي و آزمايشات در موسسه MIRA شدو انواع تست‌هاي شاسي در ساخت بدنه خودرو را انجام داد و طراحي بدنه و شاسي سيناد را به ايران فروخت كه مهم‌ترين ويژگي‌اش جنس كامپوزيتي آن بود.

از طرف ديگر شركت فرانسوي رنو حاضر شده بود اكسل، سيستم تعليق و قواي محركه اين خودرو را تامين كند و قطعاتي كه براي ساخت نسل اول مگان استفاده مي‌كرد را در اختيار كيش خودرو قرار دهد. به اين ترتيب كيش خودرو توانست سيناد سال ۷۸ سيناد را به عنوان اولين خودرو ايراني معرفي و از سال ۷۹ آن را روانه چرخه توليد و بازار كند. درست يك سال پس شكل گيري سيناد، رنو بخش عمده سهام داچيا را خريد و تصميم گرفت محصولاتي اقتصادي را براساس پلت فرم هاي قديمي خود با قيمت رقابتي روانه بازار كند، چيزي كه عملا با فلسفه وجودي سيناد نيز مشابهت داشت.

 

البته واضح است كه با چنين فرمولي، سيناد نمي توانست خودرو چندان بي عيب و نقصي باشد. عيوب مونتاژي، كيفيت نسبتا پايين ساخت قطعات فايبرگلاس و مشكلات ارگونوميك در فضاي داخلي از جمله مشكلات عمده اولين محصول كيش خودرو بودند. در واقع سيناد ۱ و ۲ از منظر طراحي چيزي شبيه نمونه شهري شده نيسان پاترول سه درب است.خودرو ديفرانسيل جلويي با طراحي چهار شانه كه با ارتفاع كمش از سطح زمين، قطعا قابليت هاي خارج جاده اي مطلوبي ندارد و در عوض به لطف شاسي نردباني (نظير آنچه در SUV هاي كلاسيك و بسياري خودروهاي آمريكايي قديمي مي بينيم) از مركز ثقل پايين و رانندگي لذت بخشي برخوردار است.

ماجراي تاسيس كيش خودرو

در سال‌هاي ۷۴ تا ۷۶ دو دوست با نام‌هاي محمد صفاري كرماني و كامران نقدي ايده تاسيس اين شركت را عملي مي‌كنند. همزماني اين دوره با دولت سازندگي و با توجه به ديد خاصي كه آن زمان به منطقه آزاد تجاري كيش به جهت رقابت با شهرهاي عربي حاشيه خليج فارس به ويژه دوبي وجود داشت، با اين ايده موافقت شد و با وجود علاقه رئيس جمهور وقت و همشهري بودن ايشان با موسس كيش خودرو طرح تاسيس اين كارخانه جهشي پيشرفت كرد.
در آن سال‌ها هنوز تحريم‌ها شدت نگرفته بود، به همين خاطر با كارگروهي كه كيش خودرو در انگلستان تشكيل داده بود، توانست پلت فرم خودروهاي شاسي بلند و آفرود Rickman Rangers كه حقوق بين المللي آن توسط BMS خريداري شده بود را وارد كشور كند. در همين حين مذاكرات با شركت رنو فرانسه جهت تامين قواي محركه نيز پيش مي‌رفت. شركت BMS از سوي كيش خودرو مسئول انجام طراحي و آزمايشات در موسسه MIRA شدو انواع تست‌هاي شاسي در ساخت بدنه خودرو را انجام داد و طراحي بدنه و شاسي سيناد را به ايران فروخت كه مهم‌ترين ويژگي‌اش جنس كامپوزيتي آن بود.

از طرف ديگر شركت فرانسوي رنو حاضر شده بود اكسل، سيستم تعليق و قواي محركه اين خودرو را تامين كند و قطعاتي كه براي ساخت نسل اول مگان استفاده مي‌كرد را در اختيار كيش خودرو قرار دهد. به اين ترتيب كيش خودرو توانست سيناد سال ۷۸ سيناد را به عنوان اولين خودرو ايراني معرفي و از سال ۷۹ آن را روانه چرخه توليد و بازار كند. درست يك سال پس شكل گيري سيناد، رنو بخش عمده سهام داچيا را خريد و تصميم گرفت محصولاتي اقتصادي را براساس پلت فرم هاي قديمي خود با قيمت رقابتي روانه بازار كند، چيزي كه عملا با فلسفه وجودي سيناد نيز مشابهت داشت.

 

البته واضح است كه با چنين فرمولي، سيناد نمي توانست خودرو چندان بي عيب و نقصي باشد. عيوب مونتاژي، كيفيت نسبتا پايين ساخت قطعات فايبرگلاس و مشكلات ارگونوميك در فضاي داخلي از جمله مشكلات عمده اولين محصول كيش خودرو بودند. در واقع سيناد ۱ و ۲ از منظر طراحي چيزي شبيه نمونه شهري شده نيسان پاترول سه درب است.خودرو ديفرانسيل جلويي با طراحي چهار شانه كه با ارتفاع كمش از سطح زمين، قطعا قابليت هاي خارج جاده اي مطلوبي ندارد و در عوض به لطف شاسي نردباني (نظير آنچه در SUV هاي كلاسيك و بسياري خودروهاي آمريكايي قديمي مي بينيم) از مركز ثقل پايين و رانندگي لذت بخشي برخوردار است.


با اين وجود در آن زمان كه خودروسازان بزرگ دولتي به ايمني اهميت چنداني نمي‌دادند، كيش خودرو موفق شده بود براي سيناد از موسسه مايرا انگلستان تاييديه تست تصادف دريافت كند. جالب تر آنكه توسط شركت مهندسي مشاور، تعداد انگشت شماري از اين خودرو نيز با نام سلطان به انگلستان صادر شدند.
سيناد از مجموعه موتور گيربكس مخصوص نسل اول رنو مگان بهره مي برد كه برادر زاده پيشرانه مورد استفاده در رنو لوگان يا همان L90 است كه اين روزها در تيراژ بالا توليد مي شود. مهمترين تفاوت بين پيشرانه هاي اين دو خودرو، تفاوت در سر سيلندر و تعداد سوپاپ هاست كه براي سيناد به صورت ساده تك ميل سوپاپ (هشت سوپاپ) و در مورد L90 از گونه دو ميل سوپاپ (۱۶ سوپاپ) است و همين مسئله تفاوت قدرت ۹۲ اسب بخاري سيناد را در مقايسه با توانايي ۱۰۶ اسب بخاري L90 توضيح مي دهد.

 

معجوني از تمام خودروهاي موجود در بازار

سيناد در زمان عرضه برچسب قيمتي در حدود ۹ ميليون تومان داشت و در بازه قيمتي محصولات ايران خودرو قرار مي گرفت. از اين رو عجيب نيست كه براي كاهش هزينه هاي توليد اين محصول كم تيراژ استفاده از قطعات ساير خودروها در دستور كار قرار گرفته بود. بسياري اجزاي فني همچون مجموعه ديسك و صفحه كلاچ، فيلترهاي مصرفي پيشرانه، لنت ترمز و…با رنو ۲۱ مشترك است. پنل كولر ، رادياتور بخاري و تيغه هاي برف پاك كن از پرايد به عاريت گرفته شده‌اند.

 

مجموعه ترمز دستي متعلق به پژو ۴۰۵ است و طراحي داشبورد در كمال تعجب بسيار شبيه داشبورد سمند به نظر مي رسد، عجيب از آن جهت كه سيناد در سال ۷۹ معرفي شد و سمند در سال ۸۱ به بازار آمد، از قطعات ظاهري بدنه، تنها آينه هاي جانبي با دوو سيلو مشترك است و در سيناد ۲ حتي چراغ هاي جلو و عقب نيز منحصر به فرد طراحي شده و دست بر قضا همين مسئله براي مالكيني كه اين روزها با كمبود قطعات يدكي اين خودرو مواجه اند، تبديل به معضل شده است.

رديف دوم صندلي هاي سينا با صندلي هاي نيمكتي

منشاء مشكلات كيش خودرو

با وجود اينكه كيش خودرو ظرفيت توليد سالانه شش هزار دستگاه خودرو را دارا بود، اما كل توليدات اين شركت به سختي از هزار دستگاه عبور مي‌كند. با اين حال با توجه به مدت زمان فعاليت كيش خودرو مي‌توان گفت نمونه‌هاي تحقيقاتي زيادي توسط اين خودروساز آماده و بازار سنجي شده بود كه مي‌توانست تحولات بزرگي را در بازار خودرو ايران ايجاد كند، اما درست زماني كه اين شركت براي اوج گيري آماده بود دچار سوء مديريت شد.

 

در واقع وامي كه توسط موسسان اين شركت دريافت شده بود به بانك صنعت و معدن پس داده نمي‌شود، به همين سبب با اعمال نفوذ انجام شده، مديريت كارخانه براي مدتي به بانك سپرده مي‌شود. پس از در دست گرفتن امور توسط بانك نيز با وجود ممنوعيت‌هاي موجود چند سالي توليد سيناد ادامه مي‌يابد، اما ممنوعيت توليد كالا براي بانك‌ها و برخورد نهادهاي نظارتي از طرفي و از سوي ديگر زيان انباشته كه در مدت توليد اين خودرو ايجاد مي‌شود بانك صنعت و معدن را بر آن مي‌دارد تا در سال ۸۳ به توليد سيناد خاتمه دهد و سهام اين شركت را از طريق مزايده واگذار كند.
تا هفت سال پس از تعطيلي كيش خودرو هيچ تلاشي براي شروع دوباره فعاليت‌ها انجام نمي شود تا اينكه در سال ۹۰ تيمي جديد با خريد سهام اين شركت به همراه ۵۰ ميليارد تومان بدهي كه ۲۰.۵ ميليارد آن از زيان انباشته شركت ناشي مي‌شده، سعي در احيا كيش خودرو داشته‌اند اما در نهايت اين تلاش ها نيز منجر به توليد محصول تازه اي توسط كيش خودرو نشد.

 

تلاش براي توليد دوباره

طي سال هاي اخير، مالكين جديد كيش خودرو مذاكراتي را با چند خودروساز چيني براي ادامه توليد در اين كارخانه پي گرفتند كه هر كدام به دليلي متفاوت منجر به نتيجه نشد، از جمله مهمترين موارد اين تلاش ها با حضور نمايندگاني از شركت هاي BYD، گروه تجاري CHTC، جك (JAC) و BAW صورت گرفت كه در نهايت به توليد تعداد بسيار محدودي وانت با طرح  تويوتا هايلوكس منجر شد.

بررسي مشكلات شركت‌هاي اجاره ‌خودرو در كيش

بررسي مشكلات شركت‌هاي اجاره ‌خودرو در كيش عكس تزييني است

كيش-ايرنا- مشكلات شركت‌هاي اجاره ‌خودرو در نشستي با حضور عوامل نيروي انتظامي، نماينده دادستاني و نمايندگان اين شركت‌ها در جزيره كيش بررسي و در خصوص آنها تبادل نظر شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا،‌ در اين نشست معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي اجاره خودروهاي لوكس را به عنوان يكي از جاذبه هاي گردشگري كيش عنوان كرد و گفت: افرادي كه ماشين اجاره مي دهند به سه دسته تقسيم مي‌شوند.دسته اول قانونمدار و داراي مجوز هستند، كه بارعايت ضوابط و قانونمندي ماشين اجاره مي‌دهند و در نحوه ارائه خدمات نيز همكاري لازم را با نيروي انتطامي دارند. دسته دوم افرادي كه در گذشته به چنين كاري مشغول بوده‌اند و اكنون بر حسب علاقه ماشين اجاره مي‌دهند كه  اين افراد ۸۰ درصد ضوابط و قوانين اجاره ماشين را رعايت مي كنند و ۲۰ درصد بعضا با گردشگران در اجاره خودرو و منزل به مشكل مي خورند. بخش سوم افرادي كه در مقابل پاساژها ماشين اجاره مي‌دهند كه اين افراد تابع قوانين نيستند و چهره زيباي جزيره را زير سوال مي‌برند.آنها حتي در شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي معتبر نيز تبليغ مي‌كنند و قيمت‌هاي زير قيمت شركت هاي رنت كار ارائه مي‌دهند و مشتري جذب مي كنند. اما غافل از اينكه در نهايت اين مساله به ايجاد درگيري ميان مشتري و فرد اجاره دهنده  ختم مي ‌شود و پرونده روي دست اداره اماكن و كلانتري مي گذارند. در صورتي كه اگر افراد در آغاز به شركت هاي رنت كار مراجعه كنند چنين اتفاقاتي كمتر رخ خواهد داد.

سرگرد زنگانه در ادامه افزود: براي پيشگيري بهتر است به فكر راه اندازي يك سامانه براي افراد فعال در اين حوزه باشيم. من پيشنهاد مي كنم شركت هاي رنت كار نرم افزاري براي شاغلان در اين حوزه طراحي كنند. زيرا از اين طريق افرادي كه به صورت غير مجاز كار مي كنند مشخص خواهند شد. پيشنهاد دوم ما راه اندازي شبكه اجتماعي و گروه مستقل در اين كار است. همچنين شركت ها مي توانند از سايت ديوار كه داراي اعتبار است براي تبليغ استفاده كنند. به همين منظور دو نفر از جامعه رنت كاران نيز مي‌توانند بر اين امر نظارت داشته باشند و ليستي از افراد رنت كار تهيه و به پليس فتا ارايه كنند. قطعا پليس فتا نهايت همكاري را با اين شركت ها خواهد داشت.

  در ادامه اين نشست حميد پاشاكي مدير حمل و نقل شركت عمران و خدمات با اشاره به اهميت افزايش ميزان خودروهاي شركت رنت كار اظهار داشت: ما در جزيره حدود ۶۱ شركت در اين حوزه داريم كه عملا ۵۹ شركت  فعال هستند. از مجموع اين تعداد، ۲۷ شركت مجوز خود را امسال تمديد نكرده اند و تنها تا پايان سال زمان دارند. همچنين ما يك شيوه نامه داريم كه هر شركت بايد ۱۰ خودرو داشته باشد.اما متاسفانه ۵۰ درصد شركت هاي ما اين حداقل لازم را ندارند و اين موضوع سبب خواهد شد تا ما تعداد شركت هاي رنت كار را براي جلوگيري از اجاره ماشين هاي شخصي بيشتر كنيم. زيرا افزايش مراجعات به رنت كاران غير مجاز به دليل كمبود ماشين و پربودن ظرفيت ۹۵ درصدي شركت ها اتفاق مي افتد. بنابر اين در اين خصوص تلاش مي كنيم براي جلوگيري از اين فعاليت هاي غير مجاز زمينه عرضه و تقاضا را برابر كنيم.

وي در ادامه افزود: شركت ها از طريق مديريت حمل و نقل مطالبي را به مجمع اعلام مي كنند كه متاسفانه مجمع در خصوص آن درخواست‌ها مقاومت مي كند. تقاضا دارم وقتي مجمعي را به عنوان نماينده انتخاب كرديد تابع آن وحدت مديريتي باشيم و از نماينده موردنظر حمايت كنيم.  

كيش بدون ماشين پليس مي‌شود؟

مبحث انقراض اينجا نه پلنگ ايراني است و نه كوسه‌هاي باله سياه، نه لاك‌پشت پوزه عقابي است و نه داينسورها، خطر انقراض بيخ گوش خودروهاي خارجي كيش است كه با تصميمات و مصوبه‌هاي دولتي به پايان عصر خود نزديك مي‌شوند.

policekish.jpg

تا حدي كه به گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، برخي ماشين‌هاي پليس هم اين روزها عمرشان به‌پايان رسيده و جايگزيني ندارند.

مسئله قفل شدن واردات ماشين به كشور و كيش و بالطبع آن يكه تازي برخي دلال‌ها در اين آشفته بازار كه قيمت‌هاي كاذب خودروها را به ارمغان آورده، تنها يكي از موضوعاتي است كه عرصه زندگي را براي كيشوندان سخت كرده است.

جهش ناگهاني نرخ مسكن در چند هفته گذشته، بالا رفتن هزينه بليت هواپيما، گراني بي‌سابقه كلاس‌ها و مراكز ورزشي در كنار بالا رفتن هميشگي نرخ درهم، همه و همه موضوعاتي است كه مخصوصاً در يكي دو سال اخير به قشر پايين دست و كارگري ساكن جزيره كيش روز به روز فشار بيشتري وارد مي‌كند.

مسائلي كه به قولي جزيره را به بهشتي براي سرمايه‌گذاران و جهنمي براي كارگران تبديل كرده است.

جزيره‌اي كه نه خودروي ايراني در آن حق اقامت دائم دارد و نه طي يك سال گذشته اجازه واردات خودرو به آن داده مي‌شود، عمر خودروها هم حدود ۱۲ سال است و بعد از اتمام اين دوره بايد از بين بروند.

اگر قرار باشد شرايط به همين شكل ادامه يابد با اين روند تا چند سال آينده تنها تصاويري يادگاري از خودروها در كيش باقي مي‌ماند.

اينكه چه لزومي دارد حتماً خودروي خارجي در كيش تردد كند يا ايراني، مسئله‌اي است كه نياز به بحث مفصل دارد، و قطعاً افرادي كه يك بار به جزيره كيش سفر كرده باشند و موضوع گردشگري براي آنها اهميت داشته باشد، به اهميت استفاده از خودروي خارجي در اين جزيره پي خواهند برد.

پيگير واردات خودرو به كيش هستيم

بدين منظور، غلامحسين مظفري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در جزيره كيش در رابطه با آخرين وضعيت پيگيري واردات خودرو به كيش، اظهاركرد: در رابطه با واردات خودرو به‌طور مفصل با معاون اول رئيس‌جمهوري صحبت كرديم، مكاتباتي هم در اين خصوص داشتيم، نامه‌ها به وزير صنعت ارجاع داده شده، دوباره پيگيري داشتيم و در كارگروه مربوطه كه سه‌شنبه قبل برگزار شد طرح موضوع شده بود.

وي افزود: درخواست ما اين بود كه كيش تفاوت‌هايي با ديگر مناطق آزاد دارد، ديگر مناطق آزاد به سرزمين اصلي وصل هستند و تردد آنها راحت‌تر است، شرايط ما در كيش خاص هست و عمر بسياري از خودروها به‌پايان رسيده و استانداردهاي ما تحت تأثير اين موضوع قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: نيازهايي هم در اين زمينه داريم، هتل‌هاي جديدي افتتاح شده كه نياز به چند خودرو دارد، مجموعه‌هاي ديگر هم راه‌اندازي شده‌اند كه نياز جدي به خودرو دارند، خودروهاي پليس ما از رده خارج شده كه نياز به جايگزين دارد.

وي تصريح كرد: اعتقاد من اين است كه اجازه نمي‌دهيم ماشين توليد داخل، براي اقامت دائم به‌ كيش بيايد، بايد برند جزيره حفظ شود، و خدمات ما استاندارد باشد.

مظفري اظهاركرد: پيشنهاد ما اين بود كه در مرحله اول اجازه واردات خودروهاي هيبريدي و شارژي را بدهند، استراتژي ما هم اين است كه بايد در بلند مدت به اين سمت برويم، خودروهاي بنزيني و يا گازوئيلي را از رده خارج كنيم، حتي در بحث قايق ‌و كشتي‌هاي تفريحي هم آخرين بحث ما با شركت گاز اين بود كه اميدواريم در آينده نزديك ايستگاه ال‌ان‌جي راه‌اندازي شود و سوخت قايق‌ها هم به‌ اين سمت برود و به شعار جزيره پاك نزديك شويم.

وي در پايان گفت: برداشت من اين است كه خودرو را با همه محدوديت‌هايي كه در كشور هست بتوانيم مجوز بگيريم، تلاش ما اين است و پيگيري‌ مي‌كنيم.

چشمه ساري سو

درباره چشمه ساري سو

چشمه ساري سو يكي از چشمه هاي بسيار زيبا و شگفت انگيز در كشور عزيزمان است. اين چشمه بسيار منحصر به فرد است و مي تواند تمامي گردشگران و توريست ها را به وجد بياورد. هنگامي كه به چشمه ساري سو مراجعه مي كنيد، خواهيد ديد كه دو چشمه زيبا و البته متفاوت از يك ديگر به فاصله كم تر از يك متر از هم قرار دارند و صحنه بسيار فوق العاده و دل انگيزي را به وجود آورده اند. براي تكميل توضيحات درباره چشمه ساري سو، بايد بگوييم كه يكي از چشمه ها به رنگ زرد قابل مشاهده است كه اين موضوع براي بسياري از گردشگران جاي تعجب دارد. براي بر طرف كردن اين شگفت زدگي بهتر است بدانيد كه زردي آب اين چشمه تنها به دليل وجود املاح بسيار در آن است كه توانسته رنگ آب را تغيير دهد. اما چشمه ديگري بر خلاف چشمه اول، داراي آبي زلال و يك دست است كه مي تواند انسان را غرق در آرامش نمايد. اگر مي خواهيد با ديگر جاذبه هاي گردشگري عجب شير آشنا شويد، به شما توصيه مي كنيم تا در ادامه مقاله با ما همراه بمانيد.

نقشه و معرفي بخش هاي مختلف

آدرس و نحوه دسترسي با وسايل مختلف

اگر تصميم داريد به شهرستان عجب شير سفر كنيد و چشمه ساري سو را مورد بازديد قرار دهيد، مي توانيد به دو روش عمل نماييد: استفاده از بليط اتوبوس عجب شير و استفاده از خودرو شخصي. اگر مي خواهيد با خودرو شخصي به سفر بپردازيد، كافي است در ابتدا از محل سكونتتان با استفاده از جاده هاي مختلف خود را به آذربايجان شرقي برسانيد و سپس به شهر عجب شير مراجعه نماييد. براي رسيدن به اين چشمه زيبا شما مي بايست از طريق پادگان مشهور از شهر خارج گرديد. شما پس از طي كردن مسير نسبتا كوتاهي تابلو هاي مختلفي را مشاهده خواهيد كرد، در صورت مشاهده كردن تابلوي روستاي زاويه مي توانيد تابلوي چشمه ساري سو را مشاهده نماييد و به سمت آن حركت كنيد. اما اگر در انتظار سفري به دور از دغدغه و آرام هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم تا با مراجعه به سايت مستر بليط و يا اپليكيشن آن به رزرو بليط براي شهرستان عجب شير بپردازيد و سفري خوش را براي خود به ارمغان بياوريد.

https://mrbilit.com/mag/sari-soo-spring/

 

ليست خودروهاي لوكس قابل اجاره در جزيره كيش

پيش از هر چيز بايد بگوييم كه اجاره اين ماشين‌ها با توجه به مدل و رنگ ماشين متفاوت است. نرخ اين اجاره‌ها از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲۰ ميليون تومان در روز بسته به نوع خودروها ارائه مي‌شود. براي اجاره خودرو ارزان يا گران قيمت در كيش به مداركي از جمله: اصل گواهينامه، كارت شناسايي و يك فقره چك به ارزش ماشين مورد اجاره يا وجه نقد به‌عنوان تضمين نياز است كه در اختيار رنت كار قرار مي‌گيرد. تمام مدارك، وجه نقد يا چك شما بعد از عودت ماشين به شما پس داده مي‌شود. در ادامه فهرستي از لوكس‌ترين ماشين‌هاي ايران كه در كيش قابل اجاره كردن هستند برايتان آماده كرده‌ايم تا بهتر بتوانيد تصميم بگيريد.

  •  مرسدس بنز Slk350
  •  بي ام دبليو Z4 كروك
  •  استون مارتين
  • شورلت كامارو كروك
  •  شورلت ماليبو
  •  جگوار اف تايپ
  •  لامبورگيني هوراكان
  • تويوتا لندكروز
  •  مازراتي گرند
  •  مازراتي گيبلي
  •  دوج دورانگو
  •  دوج چلنجر SRT
  •  تويوتا اف جي
  • مرسدس بنز كلاس C
  •  جگوار
  •  شورلت تاهو
  •  رنجرور
  •  كيا موهاوي
  •  ميتسوبيشي پاجرو
  • كيا اسپورتيج
  •  دوج جرني
  •  فورد موستانگ
  •  هيونداي سانتافه
  •  هيونداي النترا
  • مزدا
  •  نيسان تيدا
  •  كيا سورنتو
  •  و .....

رپورتاژ

نكته مهم اين است كه شما پيش از اينكه به كيش برسيد يا حتي سفر را آغاز كنيد مي‌توانيد در يكي از سايت‌هاي اجاره ماشين، خودرو مورد نظر را براي تاريخ مشخصي رزرو كرده و به‌محض ورود به جزيره از آن خودرو استفاده كنيد.

يكي از جذاب‌ترين امكانات كيش اجاره دادن ماشين‌هاي لوكس به گردشگران است كه باعث مي‌شود علاقه‌مندان به انواع خودروهاي لوكس حداقل براي چند روز روياي خود را به واقعيت تبديل كنند. شما مي‌توانيد با قيمتي مناسب آخرين مدل ماشين خارجي را در اختيار داشته و رانندگي كنيد. براي استفاده از تمام امكانات كيش و تجربه تفريحات متنوع جزيره نياز هست كه ماشيني داشته باشيد تا به‌راحتي به نقاط مختلف شهر رفته و از سفر لذت ببريد.

سفر به كيش

از سفر با اتوبوس و قطار و خودروي شخصي گرفته تا هواپيما، راه‌هاي مختلفي براي سفر به كيش وجود دارد كه در ادامه بيشتر به آن‌ها مي‌پردازيم.

سفر هوايي به كيش

سفر هوايي به كيش، ساده‌ترين و آسان‌ترين راه سفر به اين جزيره است؛ به‌ويژه كه ايرلاين‌هاي زيادي از شهرهاي مختلف كشور به مقصد فرودگاه بين‌المللي كيش پرواز مي‌كنند. فاصله هوايي تهران تا كيش، ۱۰۴۲ كيلومتر است كه طول پرواز آن حدود يك ساعت و چهل دقيقه طول مي‌كشد.

سفر زميني به كيش

ساختماني مدور در ساحل

سفر زميني به كيش هم گزينه رايج ديگر بين برخي گردشگران است كه جذابيت‌هاي خاص خود را دارد. اگر قصد داريد مثل بسياري از گردشگران، از خودروي شخصي استفاده كنيد، راحت‌ترين گزينه، حركت از تهران به‌سمت بندرعباس است كه شامل عبور از قم، كاشان، نايين، مهريز، شهربابك، سيرجان و بندرعباس مي‌شود. با انتخاب اين مسير بايد فاصله تهران تا بندرعباس را طي كنيد كه حدود ۱,۲۷۶ كيلومتر است. سپس بايد از بندرعباس به‌طرف بندر چارك، لنگه يا آفتاب ادامه مسير دهيد كه به‌ترتيب در فاصله ۲۷۱، ۱۸۴ و ۳۰۷ كيلومتري از بندرعباس قرار دارند. بندر چارك بهترين انتخاب است؛ چراكه بيشترين تردد كشتي‌ها و لنج‌ها از همين بندر به كيش انجام مي‌شود و نزديك‌ترين بندر به اين جزيره به شمار مي‌رود.

گزينه ديگر پيش روي پايتخت‌نشينان، حركت از تهران و عبور از شهرهاي مثل كاشان، اصفهان، شيراز و لار و نهايتا بندر چارك يا آفتاب است. فاصله تهران تا بندر چارك حدود ۱,۴۵۰ كيلومتر است كه تقريبا ۱۷ ساعت طول مي‌كشد.

با استفاده از شناورهاي مسافري و باري حاضر در بندر چارك مي‌توانيد يك سفر دريايي لذت‌بخش به كيش داشته باشيد و در ادامه با خودروي شخصي خود به تماشاي نقاط ديدني جزيره برويد.

در صورتي كه در غرب ايران زندگي مي‌كنيد، براي سفر به كيش مي‌توانيد با عبور از كرمانشاه، اهواز، بندر ماهشهر و بوشهر، خود را به بندر چارك برسانيد و در ادامه همان طور كه ذكر شد با كشتي راهي كيش شويد. اگر هم در بيرجند و شرق كشور ساكن هستيد، بايد به كرمان و از آنجا به بندرعباس و سرانجام بندر چارك برويد.

براي سفر با قطار به كيش مي‌توانيد از شهرهاي مختلف به مقصد بندرعباس بليط تهيه كنيد كه گزينه ارزان‌تري نسبت به هواپيما است و در عين حال جذابيت‌هاي طول راه را نيز از دست نخواهيد داد. پس از رسيدن به بندرعباس مي‌توانيد با خودرو يا اتوبوس، خود را به بندر چارك برسانيد.

شايد هم جزو آن دسته از گردشگراني هستيد كه سفر با اتوبوس به كيش را ترجيح مي‌دهيد؛ پس از شهر محل سكونتتان به‌‌طرف بندرعباس حركت كنيد و در ادامه راهي بندر چارك و بعد جزيره زيباي كيش شويد.

با خودرو به كيش سفر كنيد

ساده‌ترين و البته بهترين راه رسيدن به كيش آن است كه به فرودگاه مهرآباد برويد، سوار هواپيما شويد و حدود يك ساعت و نيم بعد در فرودگاه كيش پياده شويد. بليط هواپيما تهران به كيش قيمت‌هاي متفاوتي دارد و با توجه به اينكه چه فصلي از سال باشد و از كدام شركت هواپيمايي بليط بخريد، بالا و پايين مي‌شود.

براي مقايسه قيمت بليط هواپيما از معتبرترين فروشنده‌ها، با چند كليك مي‌توانيد آن‌ها را مشاهده كرده و ارزان‌ترين بليط به مقصد مورد نظرتان را تهيه كنيد.

هزينه سفر به كيش

راه‌هاي سخت‌تري نيز براي رسيدن به كيش وجود دارد. اگر بخواهيد زميني سفر كنيد، ابتدا به بندرعباس و از آنجا به بندر چارك برويد. فاصله‌ي بندرعباس تا بندر چارك حدود ۲۹۰ كيلومتر و فاصله‌ي دريايي چارك تا كيش حدود دو ساعت و نيم است. اما آنچه بعد از اين همه سختي به‌دست خواهيد آورد، حمل خودرو با لندينگ كرافت و استفاده از ماشين شخصي در كيش است.

هزينه‌ي انتقال ماشين شما از چارك به كيش حدود ۴۰۰ هزار تومان و از كيش به چارك ۱۶۵ هزار تومان است. ۲۰ هزار تومان هم عوارض ورود خودرو به كيش را مي‌پردازيد. شما اين هزينه را براي اقامت ۵ روزه در كيش خواهيد پرداخت. به‌ازاي هر يك روز اقامت بيشتر، مبلغ ۷۰ هزار تومان نيز بايد علاوه بر هزينه اصلي بپردازيد.

فراموش نكنيد مدارك كامل خودرو و برگ معاينه فني را همراه داشته باشيد. بهتر است پيش از ورود به كيش، شرايط ويژه‌ي رانندگي در كيش را مانند بيشترين سرعت مجاز و موارد ديگر را بپرسيد.

چارك به كيش

اگر نخواهيد با ماشين شخصي سفر كنيد، با اتوبوس يا قطار به بندر عباس و از آنجا زميني به بندر لنگه و در نهايت به بندر چارك يا بندر آفتاب مي‌رسيد.

بليط قطار تهران به بندرعباس از ۹۰ هزار تومان شروع شده و نرخ آن پيوسته در حال تغيير است. از طريق اتوبوس نيز مي‌توانيد از تهران به بندرعباس برسيد.

قيمت بليط شناور مسافربري از چارك به كيش زياد نيست و مي‌توانيد با هزينه پايين آن را تهيه كنيد. قيمت بليط شناور مسافربري از آفتاب به كيش نيز به همين شكل خواهد بود.

تالاب سولقان

معرفي تالاب سولقان

شهرستان اردل يكي از شهرستان هاي استان چهار محال و بختياري شناخته مي شود كه از طبيعتي بي نظير برخوردار است. آب و هواي آن معتدل رو به سرد است كه بيشينه دماي آن در تابستان‌ ها ۳۵ درجه و كم ‌ترين درجه حرارت آن در زمستان ‌ها ۷ درجه زير صفر مي شود. همين آب و هواي معتدل باعث شده است كه از طبيعتي متفاوت و سرسبز بر خوردار باشد. در اين شهرستان مي توان جاذبه هاي طبيعي فراواني را يافت كه يكي از يكي زيباتر و دلنشين تر هستند. يكي از اين جاذبه هاي بي نظير  تالاب سولقان نام دارد كه در نزديكي شهر ناغان قرار گرفته است و 28 كيلومتر با شهر اردل فاصله دارد. اين تالاب به دو بخش غربي و شرقي تقسيم شده است و در مسير جاده شهركرد به ايذه قرار دارد، تالاب غربي را با نام تالاب ولگان نيز مي شناسند. در بعضي از سال ها در تابستان مي توان عشاير بختياري را ديد كه در كنار اين تالاب چادر زده اند و نمايي خاص را به وجود آورده اند. اگر مي خواهيد با اين چديده طبيعي بيشتر آشنا شويد اين بخش از مجله مستر بليط را از دست ندهيد.

طبيعت و ساختار تالاب

راه هاي دسترسي به تالاب

براي اينكه بتوانيد از تالاب بي مانند ديدن كنيد بايد در ابتدا اقدام به خريد بليط اتوبوس كنيد و به شهر اردل برويد و پس از آن مي توانيد با وسايل حمل و نقل عمومي موجود در اين شهر خود را به شهر ناغان كه در نزديكي تالاب قرار دارد برسانيد. اگر هم با خودرو شخصي سفر خود را انجام مي دهيد بايد در جاده شهر كرد به ايذه قرار بگيريد و پس از 70 كيلومتر قادر خواهيد بود كه اين تلاب را در كنار جاده مشاهده كنيد.

https://mrbilit.com/mag/suleqan-wetland/

كارتينگ سافاري در كيش

كارتينگ | سافاري در كيش

كارتينگ كيشكارتينگ كيش

علاوه بر كارتينگ پارك شهر كيش، يك كارتينگ ديگر كه در پيست كاملا آسفالته طراحي شده را مي‌توان داخل مجموعه سافاري در كيش يافت. ظرفيت ماشين‌هاي كارتينگ ۱۰۰ سي سي بوده و قدرت كششي بالايي دارند. طول پيست اين كارتينگ حدود ۱۰۰ متر از كارتينگ اصلي كيش كمتر است و ۷۰۰ متر طول دارد. در ضمن بايد بدانيد كه كودكان زير ۱۵ سال، افراد با قدي كوتاه‌تر از ۱۴۰ سانتي متر و كساني كه بيش از ۹۰ كيلوگرم وزن دارند، نمي‌توانند از كارتينگ سافاري در كيش استفاده نمايند.

هزينه: ۴۵ هزار تومان

موتور چهار چرخ ATV

ATVATV

سواري با موتور‌هاي چهارچرخ يا همان ATV، تجربه‌اي بسيار هيجان‌انگيز است. اين بار شما مي‌توانيد اين تجربه شگفت‌انگيز را در مجموعه سافاري در كيش داشته باشيد. پيست سافاري در كيش كاملا بياباني و آفرود طراحي شده تا شما را به اوج هيجان برساند. شما مي‌توانيد از بين موتورهاي ۹۰ سي سي ، ۱۰۰ سي سي و اتوماتيك، گزينه مطلوب خودتان را انتخاب كنيد. اگر مهارت زيادي در رانندگي و راندن وسايل نقليه نداريد، بهتر است از نوع اتوماتيك اين موتورها استفاده كنيد كه نيازي به دنده زدن ندارند. در اين تفريح هيجان‌انگيز، بايد از كلاه كاسكت مخصوص استفاده كنيد و آماده اين باشيد كه حسابي خاكي شويد!

سافاري در كيش

آشنايي با تفريحات مختلف سافاري در كيش

سافاري در كيش يك مجموعه تفريحي بسيار كامل و حرفه‌اي به شمار مي‌آيد. در اين مجموعه گزينه‌هاي تفريحي زيادي وجود دارند. هر گزينه براي يك سليقه و گروه سني خاص طراحي شده است. به همين دليل شما مي‌توانيد به صورت خانوادگي از اين مجموعه زيبا ديدن فرماييد و همگي در نهايت با لبخندي بر لب از آنجا خارج شويد.

آفرود لندكروز

در اين تفريح شما همراه با سه نفر ديگر سوار بر يك لندكروز مخصوص آفرود خواهيد شد. البته امكان رانندگي كردن براي بازديدكنندگان وجود ندارد. يك راننده حرفه‌اي پشت فرمان نشسته و آدرنالين خون شما را حسابي بالا مي‌برد. اين گزينه تفريحي، تجربه اي مشابه آفرودسواري در دبي يا كوير‌هاي ماسه‌اي ايران را براي شما تداعي مي‌كند.

هزينه:۷۰ هزار تومان

آفرود لندكروزآفرود لندكروز